top of page
  • Writer's pictureSarula

Move recenzia: 100 spôsobov, ktorými si zbytočne komplikujeme život

„Tí najnádhernejší ľudia, akých sme kedy poznali. Boli tí, ktorí poznali porážku, poznali utrpenie, poznali ťažkosti, poznali stratu a našli cestu von z tých hlbín. Tieto osoby dokážu doceniť a majú súcit a pochopenie pre život, ktorý ich napĺňa empatiou, nehou a hlbokým záujmom plným lásky. Nádherní ľudia sa jednoducho nenarodia.“

Elisabeth Kübler-Ross

Vždy som si vravela, že by som chcela viac čítať. Málokedy som si však našla knihu, ktorá by ma nejak výnimočne zaujala. Na začiatku roka 2019 som si dala len jediné predsavzatie – prečítať aspoň 1 knihu za mesiac. A zrazu, spolu s mojim predsavzatím, sa zjavila aj kopa kníh, ktoré sa mi zapáčili. Nepovažujem sa práve za knižného kritika, no množstvo z vás sa vyjadrilo, že by na prečítané knihy chceli počuť aj môj názor. Tak teda z prvých troch prečítaných, som vybrala knihu s názvom - 100 spôsobov, ktorými si zbytočne komplikujeme život...a ako s tým prestať!, ktorej autorom je Dušan Kadlec.

Čo to málo o knihe:

Ako už z názvu vyplýva, nejde práve o beletriu. Dušan Kadlec je motivačný bloger, ktorý sa jedného dňa rozhodol dať dokopy svoje myšlienky a spojiť ich do knihy. Kniha je rozdelená na vzťahy, zdravie, život, financie a prácu. Dokopy obsahuje 100 bodov, kde sú zhrnuté myšlienky, typy a triky, ktoré sú popretkávané rôznymi citátmi. Po každej kapitole sa nachádza aj odkaz na autorov blog, kde si vieš zadarmo stiahnuť jeho ďalšie knihy.

Hodnotenie:

Pokiaľ ťa baví čítať články na blogoch, táto kniha sa ti bude určite páčiť. Je z nej naozaj cítiť, že ju písal človek, ktorý je zvyknutý písať veľmi jednoduchým a zrozumiteľným jazykom. Teda jazykom nás, blogerov, ktorí sa snažíme zasiahnuť čo najväčší počet ľudí. V mnohých prípadoch si nedáva servítku pred ústa a priamo pomenúva problémy, na ktoré má aj riešenia. Obsahovo sa autor snažil venovať každému aspektu života od vzťahov, priateľstiev, práce až po zdravý životný štýl. Uznávam, že Dušan Kadlec si udržiava čo najviac neutrálny tón. Je totiž veľmi ťažké napísať motivačnú knihu, ktorá by neodradila ľudí až príliš optimistickým prístupom.

Čo by sa tejto knihe dalo vytknúť je to, že niekedy som mala pocit, že sa autor príliš opakuje. Páčilo sa mi, že v mnohých bodoch uviedol aj príklady, aby si čitateľ vedel lepšie predstaviť, čo mal na mysli. Avšak tie boli niekedy veľmi neproporčne rozdelené, čo môže vyvolať pocit, ako keď vám mama 50x zopakuje to isté, len z iného uhla a vy máte chuť vypnúť zvuk a odísť.

Priznám sa, že mám radšej zložitejšie napísané knihy, nad ktorými sa musím trochu zamýšľať. Knihy, kde sú niektoré myšlienky aj trochu schované medzi riadkami. To však neznamená, že sa mi kniha nepáčila. Bola plná krásnych myšlienok a praktických riešení, ktoré inšpirovali aj mňa, aby som niečo vo svojom živote zmenila. Naviac milujem citáty a práve tými si ma kniha získala. Tak ak máš pocit, že tvoj život je komplikovaný, chýba ti motivácia a nemáš chuť čítať ešte komplikovanejšie knihy, toto je určite možnosť, ktorú by si mohol zvoliť.

Recent Posts

See All
bottom of page