top of page
  • Writer's pictureSarula

Move recenzia: Jemné umenie mať veci v p**i

„If it feels like it’s you versus the world, chances are it’s really just you versus yourself.”

Mark Manson

Túto knihu by som asi mohla zaradiť do sekcie „vysnívané“. Už veľmi dlho som si ju plánovala kúpiť, pretože som o nej počula len samé chvály. Nakoniec ku mne prišla tak nejak sama. Po jej prečítaní som pochopila, prečo je označovaná za bestseller.

Niečo málo o knihe:

Kniha je napísaná blogerom Markom Mansonom, ktorý dal dokopy niekoľko pravidiel k lepšiemu životu. Autor v knihe nepíše o tom, ako by ste sa mali na všetko vykašľať, ale práve naopak. Mali by ste si vyhradiť, čo je pre vás dôležité a nájsť si svoj vlastný spôsob, ako žiť lepší a spokojnejší život. Cez rôzne príklady v podobe príbehov vám ukáže ako na to a ako sa zo života nezblázniť.

Hodnotenie:

Možno čakáte klasickú motivačnú literatúru plnú pozitívnych citátov a návodov na pozitívne myslenie, no v tejto knihe to budete hľadať márne. Autor používa veľmi realistický pohľad na život. Kniha je akoby zbierkou pravidiel proti pravidlám, čo bolo veľmi osviežujúce. Mnohokrát som sa rozosmiala alebo skôr zamyslela nad svojím vlastným zmýšľaním. Neprináša nič úplne nové, aspoň nie pre mňa. Pripomenie vám to však spôsobom, ktorý vás donúti aplikovať tento (ne)návod na seba. Kniha pokrýva asi každý aspekt života od vlastného myslenia, vzťahov, priateľstva až po smrť. Nejde úplne do duchovna, práve naopak, drží sa na zemi. Ďalšou výhodou je, že je písaná blogerom, čo znamená, že je písaná ľahko a tak isto ľahko sa aj číta. Celkovo by sa dalo povedať, že je to príjemné voľnočasové čítanie s prídavkom seba-rozvoja.

Ak nemáte v láske premotivované knihy preplnené pozitívnymi citátmi, radi sa zasmejete aj sami na sebe a nechce sa vám čítať ťažkopádne a hrubé knihy, Mark Manson vytvoril niečo práve pre vás. Kniha vás nudiť nebude a možno vám pripomenie to, na čo ste už zabudli. Navyše, možno vám pomôže aj vyriešiť problém, na ktorý ste už dlho nevedeli nájsť odpoveď.

recenzia knihy
Jemné umenie mať veci v paži od Marka Mansona

Recent Posts