top of page
  • Writer's pictureSarula

Move: Pomútená hlava zahraničím

Toto je venované všetkým tým,

ktorí sa boja neznámeho.

Odlep sa a skoč!

To dobré už príde samo.


Vraj keď odídeme do zahraničia, tak trochu nám z toho prepne. Niečo na tom asi bude, aj keď u mňa je to ťažšie porovnateľné, keďže ja som trochu divná bola vždy. Je však pravda, že mnohokrát, keď človek okúsi život za hranicami, niečo sa v ňom zmení. Neviem, či k lepšiemu alebo k horšiemu. To si už budete musieť zhodnotiť sami...


V akom zmysle nám prepne?


Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako sú naše činy a činy nášho okolia poháňané strachom? Všetko sa zväčša točí okolo otázky – a to sa nebojíš? Presne táto krátka fráza vám dokáže niekedy úplne zmeniť pohľad na vec. Nebojíš sa ísť do novej krajiny, na novú školu, dať sa do reči s cudzími ľuďmi, pripojiť sa k nim, vystúpiť v cudzom meste bez všetkého? Nebojíš sa takto cestovať sama? Bojím, presne tak, ako každý. Avšak je tu jeden rozdiel a to ten, že takéto cestovanie vás naučí jednu podstatnú vec, ten svet nie je až taký zlý, ako sa zdá. Stále tu je tak nejak viac dobra, ako zla. Nesnažím sa tým, samozrejme, povedať, že máte teraz veriť každému, kto k vám bude aspoň trochu milý, ale treba dať ľuďom šancu. Niekedy ani nevieš ako a vo vlaku nájdeš 3 najtop ľudí za veľmi dlhé obdobie a medzi nimi aj svoje stratené dvojča  (inside joke: všetko to môže začať ponúknutím paradajky, ako začiatok konverzácie fajn, nie?🙃). Prípadne pri 3 hodinovom čakaní v rade je stále príjemnejšie skrátit si čas konverzáciou s ľuďmi okolo (verte mi, ten čas si naozaj chcete nejak spestriť).


Čo je ešte inak?


Málo čo vás prekvapí a zmeny budú celkom normálne. Mnohokrát, keď kráčam po ulici, všímam si rôzne pohľady a komentáre na adresu iných. Častokrát na veci, ktoré sú, aspoň pre mňa, úplne normálne. Ja mám však pocit, že moje ponímanie „divnosti“ sa posunulo niekam úplne inam. Asi je to z časti aj povahou. No verte či nie, videla som toho už naozaj mnoho. Na čom sa ale takmer všetci, ktorí sme odišli zhodneme je, že nech je to čokoľvek, čo vo vás drieme, výjde to na povrch a vy sa spoznáte v rovinách, o ktorých ste ani netušili. Tak nejak nájdete sami seba. Čo je viac, prídete na to , že sme si všetci viac podobní, ako by sa zdalo. Aj napriek všetkým rozdielom.


Ja viem, že to nejde hneď zmeniť svoj prístup k životu. Ale odporúčala by som každému, aby si život mimo domoviny vyskúšal. Možno budeš mať iné zážitky a trochu iný pohľad na život, a možno sa potom pridáš k nám, tým už prepnutým.



Cestovanie osamote

Recent Posts

See All
bottom of page